SEO

SEO

SEO İpuçları URL optimizasyonuyla SEO'yu geliştirin

URL Optimizasyonu ile Web Sitesi SEO’sunu Geliştirin

Daha önce WordPress’te Görüntü Optimizasyonu ve URL Yapısının nasıl değiştirileceği hakkında yazmıştım. İki makale başlığına dayanarak, URL Optimizasyonu ile web sitesi SEO’sunun nasıl geliştirilebileceği hakkında bir makale yazmayı denemeyi düşündüm.

Aslında URL Optimizasyonunu genel olarak 9 SEO İpuçları makalesinde ele aldım. Ancak 6 numaralı ipucu konusunda çok spesifik değilim. Dolayısıyla web sitelerindeki URL’ler hakkında daha derinlemesine tartışma isteği doğuyor. Sadece URL ile SEO nasıl geliştirilir? Bunları tek tek tartışmaya çalışalım.

Web Sitesi URL Optimizasyonu için 10 SEO İpucu

WordPress web siteleri için URL Optimizasyonu için SEO İpuçları

10. Web sitesi URL’sinin okunması kolay olmalıdır

Eğer insanlar sizin oluşturduğunuz URL’deki cümleleri okuyup anlayamıyorsa, arama motorları daha ne kadar robot olabilir? Bunu önlemek için her zaman web sitenizdeki makalelerin adreslerinin anlaşılması ve okunması çok kolay olduğundan emin olmalısınız.

Kötü örnek: www.domain.com/r4h4s1a-m3-nggu-n4kan-j4mu veya www.domain.com/s123-rhs-mggkn-jmu

Doğru Örnek: www.domain.com/rahasia-using-jamu


9. Web sitesi URL’lerinde her zaman kısa çizgi kullanın

Google ve diğer çeşitli arama motorları, URL’leri adlandırırken genellikle yalnızca kısa çizgilerin (kesik çizgiler) kullanılmasını önerir. Bu nedenle, web sitenizdeki herhangi bir adreste yalnızca kısa çizgi (şeritler) kullandığınızdan emin olun. Alt çizgi, boşluk veya diğer özel sembolleri kullanmayın.

Kötü örnek: www.domain.com/rahasia bitkisel ilaç kullanımı veya www.domain.com/rahasia_using=jamu

Doğru Örnek: www.domain.com/rahasia-using-jamu


8. WordPress URL’lerindeki Alt Kategorileri Azaltın

Bir URL adresinin hiyerarşisi ne kadar düşükse, Google onu o kadar önemli olarak değerlendirecektir. Bir kategorisi ve birkaç alt kategorisi olan bir gönderi hazırlıyorsanız, bunu ana kategoriye koymanızı öneririm. Bunun dışında çok sayıda alt kategori kullanırsanız URL çok uzun olur ve arama motorlarında okunması imkansız hale gelir.

Kötü örnek: www.alanadi.com/nasıl kırılır/yardımcı programlar/güvenlik/bitkisel ilacı kullanmanın sırları

Doğru Örnek: www.alanadi.com/nasıl kırılır/bitkisel ilacı kullanmanın sırları


7. Büyük harf kullanmaktan kaçının

URL adreslerinin yalnızca küçük harfler kullanması gerektiği yaygın bir bilgidir. Aslında büyük harf kullananlar da var. Peki Google’ın büyük/küçük harfe duyarlı olduğunu biliyor muydunuz? Dolayısıyla Google, sırf büyük harflere sahip oldukları için 2 adresi farklı olarak değerlendirecektir.

Farklı : www.domain.com/rahasia-using-jamu Ve www.domain.com/Rahasia-Using-Jamu


6. Robots.txt ile Kötü URL’leri Engelleyin

Kötü bir URL, sürekli değişen bir sayfadır. Ayrıca dinamik bağlantı olarak da adlandırılır. Örneğin, indirme bağlantısı, arama bağlantısı, yönetici kontrol paneli, varlık adresi (resim veya video). Tüm bunları Robots.txt kullanarak engellemeniz gerekir. Değilse, arama motorları hepsini indeksleyecektir. Bunun sonu nereye varacaksa SEO’nuz kötüleşecek. Robots.txt, Google web yöneticisi tarafından oluşturulan Yoast SEO (WordPress) eklentisi ile oluşturulabileceği gibi ana web sitesi klasör yapısında manuel olarak da oluşturulabilir.

Engellenmesi gereken bazı URL’ler:

  • WP-Admin (Yönetici kontrol paneli)
  • WP-Upload (Resim ve video varlıklarının konumu)
  • Dinamik indirme bağlantısı
  • Arama bağlantısı (örn: www.yasir252.com/s?=keyword+search)
  • Web sitesi yapısındaki klasörler. Örneğin, bir dosya klasörü koydunuz. Daha sonra domain.com/files bağlantısı görünecektir

5. Mobil URL’yi Site Haritasına girin

Aslında bu yöntem çok eski bir yöntem. Çünkü günümüzde çoğu web sitesi, mobil ziyaretçileri yönetmek için duyarlı bir tasarım sistemi kullanıyor. Dolayısıyla günümüzde web sitelerinin web sitelerinin mobil versiyonlarını oluşturması çok nadirdir.

Ancak hâlâ mobil site yöntemini kullanan birkaç büyük web sitesi var. Örneğin Kaskus.co.id. Kaskus’un bir ana URL’si olduğunu fark edebilirsiniz. www.kaskus.co.id ve orada da var m.kaskus.co.id. Her ikisi de Google veritabanında ayrı ayrı indekslenir. Yani bazen kaskus kelimesiyle bir şey arattığımızda masaüstü bilgisayar kullanmamıza rağmen mobil mod çıkıyor.

Çözüm, Google’da dizine eklenebilmesi için Mobil URL’yi site haritasına da girmeniz gerektiğidir. Daha sonra Google, mobil kullanıcıların her zaman www.domain.com yerine m.domain.com alan adına dayalı sayfalara yönlendirilmesini otomatik olarak algılayacaktır.


4. Kanonik URL’leri kullanın

Arama motorlarının web sitelerinde yinelenen içerik bulma sorununun üstesinden gelmek için doğru Kanonik URL’ye ihtiyaç vardır. Bir örnek vereyim; ana ürün adresi şu şekilde olan bir çevrimiçi mağazanız olduğunu varsayalım:

www.domain.com/mainan-anak/mobil-truk

Daha sonra özel parametreler kullanan bir filtre özelliğine de sahip olursunuz.

www.domain.com/mainan-anak/mobil-truk?filter=warna-blue

Ancak sayfayı kısa bir adres kullanarak da açabileceğiniz ortaya çıktı

www.domain.com/product=18992

Yukarıdaki üç URL kesinlikle farklıdır, değil mi? İçerik aynı olmasına rağmen. Buna kanonik URL denir. Çeşitli URL türleriyle açılabilen bir web sitesi sayfası. Bu tür şeyler bazen arama motorları için kafa karıştırıcı olabiliyor. Google’ın bile kafası karıştı, hangi dizini kullanmalı? Çünkü üçü de aynı içeriğe sahip.

Son olarak, arama motorları 3 adet birbirinin aynısı içeriğe sahip olduğunuzu düşünür ve web sitenizin SEO sıralamasını anında oldukça kötü bir seviyeye düşürür. Bu durum web sitenizdeki SEO’nun devamlılığı açısından oldukça tehlikelidir. Bunun üstesinden gelmek için bir eklenti kullanabilir veya doğrudan kanonik kodu ekleyebilirsiniz. Girdiğiniz Kanonik URL, Google tarafından dizine eklenecek ana URL türüdür. Böylece otomatik olarak aynı içeriğe sahip tüm URL türleri arama motorları tarafından göz ardı edilecektir.

YOAST SEO Eklentisi – WordPress

WordPress web siteleri için Kanonik URL Yoast SEO Kullanımı

HTML Kodunu Kullanma

Kodu koy hemen title.php başlığının altında veyaHer web sitesi makalesi gönderisi için kod.


3. Web Sitesi Favicon’u kullanın

Web sitesi favicon’unun pek bir etkisi yoktur, ancak bu ipucu web sitenizin markalaşmasını güçlendirmek için kullanılabilir. Çünkü favicon web siteleri için giderek daha büyük bir gereksinim haline gelecek gibi görünüyor. Favicon olmadan, tarayıcı sekmesinde (Chrome veya Firefox) görünen URL’niz kuru ve boş görünecektir. Aksi takdirde, bir favicon’unuz varsa, web sitenizin logo markası daha güçlü olacak ve tarayıcı sekmelerinde güzel görünme eğiliminde olacaktır.

Daha fazlasını okuyun: WordPress Web Sitesine Favicon Nasıl Eklenir?


2. URL’leri Değiştirirken 301 Yönlendirmelerini Kullanmak

301 Yönlendirme, bir bağlantıyı başka bir bağlantıya otomatik olarak yönlendirmeniz anlamına gelir. Örneğin eski bir gönderiniz var

www.domain.com/keyword-lama-judul-article-2017

Bir yıl sonra URL’yi daha güncel olacak şekilde değiştirmek ve ayrıca kategoriler eklemek istiyorsunuz.

www.domain.com/sistem/keyword-baru-judul-article-2018

Eski Usul Makaleler Nasıl Optimize Edilir ile ilgili önceki makalede, SEO’yu geliştirmek için URL’leri değiştirme teknikleri hakkında yazmıştım. Gerçekten de, bir web sitesindeki bir makale gönderisinin bağlantı adresinin değiştirilmesi sıklıkla gerçekleşir. Yazım hatanız olsun, anahtar kelimeleri güncellemek veya URL hiyerarşi modelini değiştirmek isteyin. Ancak uzun süredir web sitesi sahibi olanlar için pek çok makale Google’da indekslenmiştir. Bu nedenle, URL değiştiği için kaybolan sayfanızı ararken Google’ın kafasının karışmaması için her zaman 301 yönlendirmelerini kullanmanızı öneririm.

Bunun üstesinden gelmek için WordPress’te Yoast SEO gibi bir eklentiye de ihtiyacınız var. Ayrıca 301 yönlendirmelerini diğer eklentilerle veya doğrudan htaccess’ten manuel olarak da ekleyebilirsiniz.

Google Resmi 301 Yönlendirme Önerileri


1. Hedef anahtar kelimeleri her zaman URL’ye ekleyin

İyi bir URL adresi hedef anahtar kelimeyi içerir. Çok uzun olmasına gerek yok ama yine de arama motorları ve ziyaretçiler tarafından anlaşılabilir. Yazdığınız her harfin bir anlamı olacağını unutmayın, bu nedenle gereksiz harfleri silin. URL optimizasyonuyla SEO’yu nasıl geliştirebileceğiniz hakkında yazmak istediğinizi varsayalım.

Yanlış URL: işte-bir-web sitesi-bu-nasıl-iyi-olabilir-Seo-url-optimizasyonu kullanarak

Doğru URL: ipuçları-iyileştirme-seo-url-optimizasyonu

Peki yukarıda listelemediğim başka hangi ipuçları var? Lütfen yorum sütununa yazınız. Umarım faydalıdır!

Comments

No comments yet. Why don’t you start the discussion?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *